سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنر و خلاقیت - مهارتهای زندگی

به نام خدا

موضوع: ریاضی همراه بازی (پایه ی دوم)

محقق: فرح رنج پرور

بیان مسئله ی مورد نظر و توضیحاتی درباره آن:

هفته اول مهر ماه سال تحصیلی 85-84 را با تکرار مروری بر دروس پایه ی اول گذشت چون اولین سالی بود که به مدرسه مورد نظر آمده بودم با روحیات و علایق بچه ها آسنا نبودم.

در همان هفته اول متوجه شدم که هانیه در کلاس همیشه بی قرار است و بیشتر اوقات سوال می کند که ساعت چند است؟ و یا سرش را روی میز می گذاشت و به کلاس بی توجه بود هر وقت هم به او نزدیک می شدم رنگ صورتش سرخ می شد و انگشتش را در دهانش می گذاشت. بر عکس دیگر دانش آموزان که به من ابراز علاقه می کردند هانیه همیشه از من دوری می کرد ابتدا احساس می کردم که از من خوشش نمی آید.

اولین بار که تدریس ریاضی (پایه ی دوم که یادآوری پایه اول بود) شروع کردیم متوجه وحشت و اضطراب عجیبی در هانیه شدم بدون اینکه به او چیزی بگویم رفتارش را زیر نظر گرفتم در طول 45 دقیقه کلاس ریاضی سه بار اجازه گرفت و از کلاس بیرون رفت و بدون هیچ اعتراضی اجازه دادم که بیرون برود . در موقع انجام تمرینات خیلی بی حوصله بود.

ساعت بعد که تدریس بخوانیم (فارسی) داشتیم کلاس را گروه بندی کردم و برای هر گروه به طور اتفاقی یک سرگروه انتخاب کردم که هانیه سر گروه یکی از گروهها بود. تدریس درس به صورت نمایش بود او از دیدن عروسکی که به عنوان مهمان به کلاس برده بودم بسیار خوشحال شد و این تغییر حالت به خوبی در چهره اش نمایان بود.

فراری بودن و اضطراب و وحشت هانیه از درس ریاضی و علاقه اش به درس فارسی مرا بر آن داشت تا راه حلی اساسی برای حل مشکل پیش آمده پیدا کنم. اما احساس کردم که به تنهایی توانایی این کار را ندارم و باید از دیگر همکاران و مدیر مدرسه کمک بگیرم.

نتیجه گیری:

با اجرای این پژوهش علمی نتیجه ی بدست آمده این بود که آموزش ریاضی همراه بازی و مشارکت فعال دانش آموزان و درگیر کردن دانش آموزان در امر تدریس تاثیر بسزایی در یادگیری دارد. وباعث می شود دانش آموزان احساس لذت کنند و اعتماد به نفس داشته باشند.

ضعف این دانش آموز در درس ریاضی رفع گردید.

 

» محمدفایق مجیدی 


ارسال شده در توسط محمد فایق مجیدی دهگلان