سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنر و خلاقیت - مهارتهای زندگی

 

به نام خدا

موضوع : چگونه توانستم مشکل یک دانش آموز پایه اول( سوگند ک) را رفع نمایم. 

محقق : ویدا عالیانی- 85-86

مقدمه

توجه کامل به کودکان یک جامعه یکی از مهم ترین وسایل و بهترین سرمایه گذاری برای آینده آن جامعه محسوب می گردد.

بیان مساله

بعد از سه سال کار اداری، امسال بعنوان مدیر دبستان تزکیه دوباره به میان دانش آموزان برگشتم هر چند تغییر مکان ، نحوه مدیریت، نبود دفتر دار و بسیاری دل مشغولی های دیگر اوایل مهرماه را در عین مهر وشادی به لحاظ سختی مبدل می گردد اما شور و محبت بچه ها و عشق معلمی، راه را هموار و تسکین بخش می نمود.

دانش آموزان مدرسه ما جزو مناطق برخوردار محسوب می شوند چه از نظر مالی و چه از نظر سلامت جسمی اما در میان آن دختران خردسال زیبا شاگرد کلاس اولی به نا (س.ک) در همان نگاه اول، بسیار نامانوس به نظر می آمد.

دانش آموزی که هم از لحاظ حرکتی مشکل داشت (بدون کمک همکلاسی ها و معاون و معلم مربوطه نمی توانست به راحتی راه برود) و هم از لحاظ گفتاری، به گونه ای  که اصوات گنگ و نامفهومی را بر زبان می راند که قابل فهم برای اطرافیان نبود .

به علت دیرآمدن هر روزه (س) و دوری مسیر خانه اش با مدرسه با پدرش صحبت نمودم و از او خواستم که دخترش را به نزدیکترین مدرسه مجاور خانه خود ببرد اما پدر با قول های واهی مهر ماه را به پایان رساند. .

(س ) در نظر اول برای هر بیننده ای به شکل یک کودک عقب مانده جلوه می کرد. دلواپسی های درصد قبولی ، افت مدرسه، فشار همکاران و اولیای پایه اول از یک سو و محبت الهی این دختر بیگناه که حق طبیعی او برخورداری از آموزش مناسب و لازم بود و پذیرش وی بعنوان انسانی که حق طبیعی حیات دارد و حق زیستی در حد توانمندیهای خودش دو راهی بر سر جاده خودخواهی یا دگر خواهی. می بایست راهی بسوی نور باشد.

هماره این اندیشه در گفتارم بودکه اگر این کودک دختر من بود.

 

نتیجه گیری

با مطالعه داده ها و اطلاعات جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل آنها و اقدامات عملی توسط خود و همکارانم در جهت ایجاد محیطی آرام و دلپذیر با اسزگاری توانمندی و ویژگیهای خاص (س) تغییرات مطلوبی در وی به وضوح مشاهده گردید

1-    متعادل نمودن حرکات بدن و درست راه رفتن بر اثر فیزیوتراپی

2-     مشارکت پذیری و اجتماعی شدن با دیگر دانش آموزان در اثر ارتباط کلامی

3-     پیشرفت محسوس در خواندن و مخصوصا نوشتن املا با دست خط بسیار خوب

4-     تشویق همکلاسی ها به پذیرش وی

5-     ایجاد ارتباط کلامی و رو در رو مخصوصا با اولیای مدرسه

6-     ایجاد عادات صحیح بهداشتی و آشکار نمودن نظیفی در وی

7-     تشویق مرتب و به موقع در حضور دیگران

8-     رضایت معلم مربوطه، معلم ذخیره، معلم رابط از پیشرفت وی

 

 

 

 

 

 

 

 

» محمدفایق مجیدی 


ارسال شده در توسط محمد فایق مجیدی دهگلان