سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنر و خلاقیت - مهارتهای زندگی

 

 

موضوع : مراحل بر طرف نمودن لکنت زبان یک دانش آموز کلاس سوم ابتدایی

محقق    : احمد شکری 86/85

 

مقدمه :

مشکل لکنت زبان به عنوان یکی از موانع برقراری ارتباط با دیگران و موانع اصلی در بیان دیدگاه ، نظر و ترس از حضورجمع که در دانش آموزان ابتدایی مشاهد می شود و متاسفانه به عنوان یکی از عوامل اختلال در امر یادگیری برای کلاس و مدرسه درد سر ساز و باعث ایجاد مشکل می شود که گاهی اوقات در بعضی از موارد این دانش آموزان به عنوان دانش آموزان تنبل- تند خو  از طرفی عده ای از معلمان که اهداف آموزش زبان رانمی دانند معرفی می شود .

لازم است به عنوان یک معلم بدانیم که آموزش زبان

 باعث تقویت و پیشرفت تجربیات دانش آموز می شود

 موجب رشد شخصیت  اجتماعی دانش آمزان و ایجاد فرصت های مناسب  برای بیان و ابزار عقاید درجمع می شود

 سبب آماده شدن دانش آموز برای صحبت کردن در مقابل دیگران و گوش دادن به حرفهای آن ها می شود

 عامل اصلی در پرورش نیروی سازگاری شخصی  اجتماعی دانش آموزان می گردد . پس باید به اهداف آموزش زبان آگاهی داشته باشیم وبه جای بر چسب زدن به این دانش آموز باید بدانیم که هر مشکلی بدون علت نیست و بهتر است با آن به طور منصفانه بر خورد کنیم و در بر خورد با آنها صبر را پیشه کنیم .

 

نتیجه گیری :

در آخر می توانم بگویم که هر رفتاری که از ما سر می زند چه مثبت و چه منفی علت وریشه ای دارد . باید تلاش کنیم که علت وریشه این رفتار را پیدا کنیم و راه های مناسب تقویت یا بر طرف نودن این رفتار ها را بدانیم .وظیفه ی ما تنها آموزش آنچه در کتاب ها گنجانده شده است ، نیست هنر معلم آموزش و تعلیم دانش آموزان زرنگ و باهوش و بدون مشکل نیست بلکه هنر هر معلم یافتن دانش آموزان مشکل دار است . به نحوی که بتوانیم مشکلی را درمان کنیم  .

 

» محمدفایق مجیدی 


ارسال شده در توسط محمد فایق مجیدی دهگلان