سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنر و خلاقیت - مهارتهای زندگی

کدام جمله زندگی ما را دگرگون می­کند ؟

ایده پرداز خلاق شرکت «اپل » که زندگی بشر را متحول نمود از دنیا رخت بر بست . مرگ او بازتاب جهانی داشت و سیاست­مداران ، اهل قلم و تجار رقیبش درباره­اش نظرها دادند . دیدگاهها متفاوت بود و باارزش .

اما آنچه برای من جالب بود جمله­ای بود که در 17 سالگی شنید و تا پایان عمر اورا متحول نمود .

نقل است :« در یک سخنرانی در دانشگاه استنقورد گفته بود : « در 17 سالگی جمله ای خواندم بدین مضمون « اگر هر روز را به گونه ای زندگی کنید که انگار آخرین روز عمرتان است ، یک روز می فهمیدی که حقیقتا حق با شما بوده است » این جمله تأثیر زیادی بر من گذاشت واز آن به بعد برای 33 سال گذشته هر روز صبح درآینه نگاه کرده ام و از خود پرسیده ام :« اگر امروز آخرین روز عمر من باشد همین کاری را می کردم که قرار است امروز انجام دهم ؟ وزمانی که برای چندین روز متوالی جوابم به این سوأل منفی بود می فهمیدم که باید چیزی را در زندگی تغییر دهم »

1-امید جوان ، ص 27 شماره 745 مهر 90

ما در طول زندگی جملات زیادی را شنیده ایم و یا خوانده ایم .اما کدام جمله چنان تأثیری بر ما گذاشته که پس از 30 سال به یادمان بیاید و چون استیموجابز با جرأت بگویم این جمله از تأثیر گذارترین جمله ها در زندگی­مان بوده است .

به نظر نگارنده این سطور استیموجابر در ورای این جمله به پاسخ یکی از اساسی ترین و فلسفی ترین سوأل های زندگی­اش دست یافته است . او با مرگ کنارآمده است و همین باعث شده در زندگی تصمیم های بزرگ بگیرد . مرگ بزرگ­ترین معلم و عامل تغییر برای جابز بوده است کسی که زندگی مارا تغییر داد .

چه می­شود ما هم اندکی تأثیر پذیر باشیم . جمله ای که او را در هفده سالگی متحول نمود هر روز از خود بپرسیم ، آن را پیامک کنیم و به دیگران هدیه دهیم . ویا هر جمله تأثیر گذار دیگری را از انسان خلاقی شنیدم آن را به جای لطیفه­های آبکی و تکراری پیامک کنیم . شاید از بین این جمله ها جمله ای دیگر جوان 17 ساله ما را متحول نمود و استیموجابزی دیگر و خلاق تر به نسل بشر هدیه نماید .

من جمله جابز را بر صفحه نمایش موبایلم گذاشته­ام : « اگر امروز آخرین روز زندگی من باشد چکار خواهم کرد ؟ »

شما بر صفحه نمایش موبایل­تان چه جمله­ای حک شده است ؟ شما در زندگی­تان چه جمله­ای تأثیر گذار بوده است ؟

در مورد جابز چه نظری دارید ؟ و این یادداشت را چگونه ارزیابی می­کنید ؟

اگر نظری داشتید آن را با ما در میان بگذارید     09188784626

محمد فایق مجیدی    

کارشناس مسئول آموزش متوسطه اول 

 

 مؤلف کتاب به آموزش بدبین نیستم


ارسال شده در توسط محمد فایق مجیدی دهگلان